Aika: maanantai 25.4. klo 17.00-20.00 ja tiistai 26.4. klo 17.00-20.00
Paikka: Ruutinkartano, Kaarluomantie 212, 66400 Laihia
Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä viimeistään 20.4..
Tilaisuudessa on rajattu osallistujamäärä!
Ohjelma:
Päivä 1: Digimarkkinoinnin jump-start, some, matkailun markkinointikanavat (3 h)
Digimarkkinoinnin Jump-Start
• Käydään läpi digimarkkinoinnin perusteet
Somemarkkinointi ja sisällön tuottaminen
• Kanavat ja kanavakohtaiset sisällöt
• Käytännön työkaluja markkinointisisältöjen tuottamiseen
Matkailun digitaaliset markkinointikanavat
• Mitä ilmaisia ja maksullisia mahdollisuuksia yrityksille
Päivä 2: Verkkosivut, varausjärjestelmät ja datan hyödyntäminen (3 h)
Yrityksen verkkosivut liikenteen lähteenä
• Millainen on hyvä verkkosivu (käytettävyys, sisällöt, kuvat)
• Mitä verkkosivun tekeminen maksaa ja mihin kannattaa panostaa
• Liikenteen ohjaaminen myyntikanavaan ja konversiot
Myyntikanavat / Varausjärjestelmät
• Varausjärjestelmien ja myyntikanavien läpikäynti. Mikä sopivin kanava omalle yritykselle?
• Kuinka hyödyntää omassa toiminnassa, mikä itselle sopivin (ristiinmyynti, komissiot ym.)
• Visit Finland DataHub
Datan hyödyntäminen
• Google analytics, Google Ads, Google Tag Manager
• SEO-perusteet ja työkalut (Google Trends, WP-Widgetit, työkalut selaimeen)
Työpajan toteuttaa 1dea, vuonna 2019 perustettu vaasalainen liiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimuspalveluihin erikoistunut konsultointitoimisto. Yrityksellä on laaja-alaista kokemusta matkailualan yritysten palveluliiketoiminnan kehittämisestä. Viimeisen 4 vuoden aikana 1dea on tuotteistanut yli 70 uutta matkailualan palvelua yhdessä asiakkaidensa kanssa sekä ollut mukana kehittämässä yli 20 matkailuyrityksen liiketoimintaa ja palveluita. Lisäksi yritys on osallistunut matkailun kehittämisprojekteihin alueorganisaatioiden toimeksiannoista.
Tervetuloa mukaan; toivottavasti näemme pian!