MikseiMikkeli lanseerasi yhdessä seudun toimijoiden kanssa uuden kampanjan. Mekin ollaan avoinna -kampanjan tavoitteena on kertoa kuluttajille palvelujen saatavuudesta ja turvallisista tavoista asioida liikkeissä. Kampanjan osana järjestetään myös yhteisiä koulutuksia turvallisen asiakaskokemuksen järjestämisestä alueen yrityksille.
-Haemme nyt paluuta uuteen arkeen. Tilanne on kuitenkin monille vielä tuntematon. Olemme saaneet kentältä viestiä, että kuluttajat ovat epätietoisia siitä, mitkä palvelut ovat avoinna ja käytettävissä, Mikkelin kehitysyhtiö Miksein viestintäpäällikkö Jukka Kumpusalo toteaa.
Epätietoisuus vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Yrityksille olisi ensiarvoisen tärkeää, että myös asiakkaat palaavat, kun liikkeitä avataan. Muutoin ollaan jälleen tilanteessa, jossa kiinteät kulut avaamisen johdosta kasvavat, mutta vastapainoksi ei tule tulovirtaa. Kampanjassa hankitaan mainos- ja tiedotustilaa eri medioista ja tarjotaan yrityksille mahdollisuus kertoa yleisölle omista aukioloajoista ja tavoista palvella.
|